دانلود مستند رایگان: چارلز داروین و درخت زندگی + زیرنویس فارسی



بیگ بنگ: به مناسبت ۲۰۰ سالگی چارلز داروین در سال ۲۰۰۹، شبکه بی‌بی‌سی مجموعه برنامه‌هایی را تحت عنوان فصل داروین تدوین کرد. یکی از این برنامه‌ها، مستند چارلز داروین و درخت زندگی بود که دیوید اتنبرو، از مستندسازان معروف طبیعت آن را کارگردانی کرد.

Charles_Darwin_and_The_Tree_of_Life_- P-1لینک: IMDB
ژانر : مستند، زیست شناسی، فرگشت
سال تولید: ۲۰۰۹
فرمت فایل : AVI
کیفیت : ۷۲۰p | عالی
حجم: ۷۰۰ مگابایت
زیرنویس فارسی : دارد

دانلود با لینک مستقیم فقط با آی پی ایران

دانلود زیرنویس فارسی

در این مستند شما با دیوید اتنبرو همراه می‌شوید که به گذشته خود(به عنوان مستندساز) برمی‌گردد و این سوال را مطرح می‌کند، دلیل این تنوع در زندگی(مثلا ۱۰۰۰ نوع خفاش، ۲۰۰نوع میمون و..) چیست؟ او به داروین رجوع می‌کند، تنها کسی که می‌تواند این تنوع را توضیح دهد. سفر بیگل به آمریکای جنوبی را شرح می‌دهد که داروین چگونه در گالاپاگوس با لاک‌پشت‌های مشهور آن روبرو شد. و بعد از بازگشت درباره یک مسئله مهم فکر می‌کرد، چگونه گونه‌ای می‌تواند به یک گونه دیگر تبدیل شود؟

پیدا کردن شواهد و مدارک برای اثبات یا رد انتخاب طبیعی، کاری بود که داروین شروع کرد. دیوید اتنبرو برای شرح این قسمت از انتخاب مصنوعی توسط انسان استفاده می‌کند. در ادامه مباحث و درگیری‌های داروین و کلیسا بعد از چاپ خاستگاه گونه‌ها(منشا انواع) نشان داده می‌شود. مستند درخت زندگی فقط درباره داروین نیست، به ریچارد اوون، مندل، کریک، واتسون و همه کسانی که نقشی در پیشبرد نظریه داروین داشتند پرداخته می‌شود. فسیل‌ها بخش مورد علاقه اتنبرو برای مدارک و شواهد فرگشت است، اما جالب‌ترین آن‌ها مدرک زنده او برای نشان دادن رابطه بین موجودات بایکدیگر است. نوک اردکی یا پلاتیپوس که در استرالیا زندگی می‌کند ترکیبی است از انواع حیوانات، بخشی پستاندار و بخشی خزنده. سوال دیگری که مطرح می‌شود درباره چرایی پراکندگی بعضی حیوانات در سراسر جهان است.

در پایان، داستان زندگی از دریاها تا امروز بررسی می‌شود. اینکه تمام زندگی‌ها در روی زمین به یکدیگر ارتباط دارند. خلاصه این‌که اتنبرو سعی دارد به سه سوال جواب دهد: چارلز داروین که بود و چگونه نظریه خود را طراحی کرد؛ چرا فکر می‌کنیم حق با او بود و چرا او بیشتر از قبل مهم است. پیشنهاد می کنیم این مستند را از لینک زیر دانلود کنید:


                                                   

منبع دانلود :بخش ویدئو سایت علمی بیگ بنگ