10 تمرین ساده و آرامش بخش برای چشم ها؛

تقویت قدرت بینایی و سلامت چشم‌ها با چند تمرین ساده در روز شدنی است.

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ ساعت ها نشستن پشت کامپیوتر و تلویزیون برای چشم بسیار مضر است و باعث خارش چشم، خشکی چشم و سردرد می شود. در این مقاله ۱۰ ورزش ساده برای چشم ها گذاشته ایم که می توانید در کمتر از ۱۵ دقیقه آن ها را انجام دهید. هر چند وقت یکبار سعی کنید این ورزش ها را انجام دهید.

به تاریکی خیره شوید

آرنج ها را روی میز بگذارید، چشم ها را ببندید و کف دست ها را روی چشم ها بگذارید و چند دقیقه به تاریکی خیره شوید.

حرکت طرفین چشم ها

بایستید یا صاف بنشینید. مستقیما به جلو نگاه کنید. بدون این که سر را تکان دهید چشم ها را به سمت چپ بچرخانید و به آن چیزی که نگاه می کنید تمرکز کنید. سپس به سمت راست نگاه کنید و به آن چیزی که نگاه می کنید تمرکز کنید. ۵ بار به چپ و راست نگاه کنید و این حرکت را سه دور تکرار کنید.

حرکت بالا و پایین

صاف بنشینید و به مقابل نگاه کنید. سپس به بالا نگاه کنید و به آن چیزی که نگاه می کنید تمرکز کنید. پس از آن به پایین نگاه کنید. نگران چروک شدن پیشانی یا خط اخم نباشید.۵ بار به بالا و پایین نگاه کنید و این حرکت را ۳ دور تکرار کنید.

حرکت مورب چشم ها

به مقابل نگاه کنید. به پایین و سمت چپ نگاه کنید. سپس به سمت چپ وبالا نگاه کنید. به آن چیزی که نگاه می کنید تمرکز کنید. این حرکت را ۵ مرتبه تکرار کنید. سپس به مقابل نگاه کنید و همین حرکات را در سمت راست تکرار کنید. این ورزش را ۳ دور انجام دهید.

چشم ها را به حالت دایره بچرخانید

صاف بنشینید و به سمت چپ نگاه کنید. سپس چشم ها را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. ۵ بار به جهت عربه های ساعت و ۵ بار در جهت خلاف عقربه های ساعت. این حرکت را ۳ دور انجام دهید.

تمرکز به نزدیک و دور

به شیئی که ۲۰ الی ۳۰ سانتیمتر از چشم ها فاصله دارد تمرکز کنید. سپس به شیئی در فاصله دورتر نگاه کنید و روی آن تمرکز کنید و سعی کنید جزئیات آن را ببینید. سپس دوباره به آن شیء نزدیک نگاه کنید. ۵ مرتبه تمرکز را به دور و نزدیک تغییر دهید. این حرکت را ۳ دور انجام دهید.

تمرکز ۱

به مقابل نگاه کنید و به نقطه بین ابروها خیره شوید. به آن چه که می بینید چند ثانیه تمرکز کنید و دوباره به مقابل نگاه کنید و بین ابروها خیره شوید. نقطه تمرکز را ۵ مرتبه تغییر دهید. این حرکت را ۳ دور تکرار کنید

تمرکز ۲

به مقابل نگاه کنید و برای چند ثانیه به نوک بینی خیره شوید. سپس دوباره به مقابل نگاه کنید. نقطه تمرکز را ۵ مرتبه تغییر دهید. این حرکت را ۳ دور تکرار کنید.

ماساژ ۱

چشم ها را ببندید. برای چند ثانیه چشم ها را محکم ببندید سپس ماهیچه های اطراف چشم را آزاد کنید. دوباره چشم ها را محکم ببندید. ۱۰ مرتبه این حرکت را تکرار کنید.

ماساژ ۲

چشم ها را ببندید و به حالت دایره وار پلک ها را ماساژ دهید. سعی کنید به آرامی این کار را انجام دهید و به چشم ها فشار وارد نکنید. ۱۰ مرتبه حرکت دایره وار به سمت عقربه های ساعت و ۱۰ مرتبه به سمت خلاف عقربه های ساعت ماساژ دهید.

منبع:آلامتو